دانلود تحقیق نقش فراشناخت در آموزش حل مساله ریاضی

مطالب دیگر:
📜بررسی جایگاه وكالت دادگستري در کشور تركيه📜بررسی وكالت دادگستري در فرانسه ، حرفه اي تحت حمايت و نظارت كانون وكلا📜بررسی تشابه میان مهرهای استوانه ای چغازنبیل و هفت تپّه با مهر های بین النهرین📜بررسي و تجزيه و تحليل توسعه روستایی و عوامل مؤثر در روند توسعه اقتصادي دهستان كبودگنبد شهرستان كلات📜بررسی هنر فلزکاری و معرفی و آشنایی با بانوان قلمزن شهر تهران📜انلود پاورپوینت: اینترنت اشیا و طراحی و پیاده‌سازی سیستم کنترل هوشمند آبیاری گیاهان و باغچه (IoT)📜و مقایسه رفتار دینامیکی سدهای خاکی و بتونی در مقابل زلزله و عوامل مؤثر در انتخاب پارامترهای لرزه ای📜دانلود پاورپوینت: بررسی و ارزیابی قابلیت‌های دستگاه آزمون پیزوکن لرزه‌ای و کاربرد نتایج با آن📜انلود پاورپوینت: بررسی معماری و بنای زيگورات چغازنبيل📜دانلود پاورپوینت: کنترل نشست های های سطحی با روش قوس چتر در حفاری مرحله ی دوم متروی استانبول📜دانلود پاورپوینت: تحلیل و بررسی مسایل و چالش های امنیتی در سیستم های رایانش ابری سیار📜دانلود پاورپوینت: بررسی انواع متدهای حفاری وشمع کوبی pile driving📜انلود نمونه فرم آماده قرارداد موقت کاری📜دانلود پاورپوینت: جراحی آرتروسكوپی و بررسی مزایا و عوارض و کاربرد و موارد منع جراحی آرتروسكوپی📜بررسی انواع خانه هاي پيش ساخته و نقاط ضعف و قوت آنها📜فرآیند معماري فناوري اطلاعات سازماني و سبکهـاي معمـاري سـازماني بـراي تنظـيم چارچوب معماري سازماني📜بررسی و مطالعه کامل داده کاوی و داده کاوی با SQL SERVER2005 و پیاده سازی آن📜تعادل بين كار و تحصيل و ضرورت مديريت آن و عوارض عدم تعادل بين كار و تحصيل📜بررسی هنر تذهیب و فلزات مورد استفاده در هنر تذهیب📜بررسی و آشنایی با فلز مس و خواص مكانيكي و شيميايي و فيزيكي فلز مس📜انلود پاورپوینت: بررسی انواع قطعات الکترونیکی (بسیار کامل)📜دانلود پاورپوینت: بررسی انواع رفراکتومترها و شکست نور📜دانلود پاورپوینت: بررسی روش های تونل زنی سنتی (مرسوم) و انواع روش های تونل زنی با TBM📜دانلود پاورپوینت: بررسی مراحل و مزایای بکارگیری روش تونل زنی NATM📜دانلود پاورپوینت: بررسی روش های تولید شیمیایی و آنزیمی گلوکز مایع
نقش فراشناخت آموزش,حل مساله ریاضی ,دانش و كنترل شناخت ,هوش مصنوعی ادراک|40272933|euc
این فایل درباره ی دانلود تحقیق نقش فراشناخت در آموزش حل مساله ریاضی می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مقدمه

مفهوم فراشناخت با وجود اهمیت بنیادی آن ( در آموزش وپرورش ، روان شناسی وعلوم شناختی از جمله هوش مصنوعی ) هنوز تعریف روشنی نداشته وبه خوبی درك نشده است. پژوهش های شناختی مفصل ، مشتمل بر بررسی های بالینی دانش آموزان در حین حل مسأله وبرنامه های كامپیوتری با مؤلفه های چند وجهی تا حدی به این اشاره كرده اند كه چگونه فراشناخت با شناخت تعامل پیدا می كند. در خلال دهه آینده ، می توان انتظار داشت كه تعاریف بسیار دقیق تری از فراشناخت ارایه شوند. به اعتقاد لستر ، گارافالو وكرول « درحال حاضر، آن چه كه به وجود آورنده باور ما نیست به فراشناخت وسایر عوامل غیر شناختی در حل مسایل ریاضی است بیش ترناشی از بازتاب های ما معلمان ویادگیرندگان ریاضی بر تجارب خودمان است تا این كه ناشی از پژوهش های دقیق ونظام وار باشد. » هم چنین ، به گفته هجدوس ، « با وجود این كه فراشناخت نقشی جنجالی در آموزش ریاضی بازی كرده است هنوز درباره ماهیت آن وچگونگی استفاده از آن درك بیش تر نحوه تفكر حل مسآله دانش آموزان فقط به نتیجه گیری های

موقتی رسیده ایم».

مطالعه رفتار نهانی انسان ، مشكل وپیچیده است. اما این كار عملی و قابل انجام است. پژوهشگران نیازمند تمركز برروی چگونگی ایجاد ارتباط بین جنبه‌های نظری وعملی نقش فراشناخت هستند. پژوهشگران با هم وبا هم فكری هم، باید یكدیگر كار كنند تا بتوانند این رفتار پنهانی را به ، میزان زیادی آشكار سازند.

درزمانی كه برای انجام تحقیق با حل مسأله مصاحبه می شود پژوهشگران می توانند با طرح سؤال هایی از قبیل این كه برای حل مسایل ریاضی چه كارمی كنید ؟ از چه دانشی كمك می گیرید ؟ چگونه فرآیند حل مسأله را كنترل می كنید ؟ چه باوری نسبت به خود ریاضی وغیره دارید ؟ اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با شناخت پیچیدگی های یادگیری انسان به دست آورند. گاهی از موقعیت های حل مسأله برای طرح چنین سؤال هایی استفاده می شود كه از آن جمله می توان به مسأله زیر اشاره كرد :

« ... مردی برای خرید یك جفت كفش 5 دلاری به كفاشی می رود وبهای آن را با یك اسكناس 20 دلاری تقلبی می پردازد. صاحب مغازه متوجه تقلبی بودن اسكناس نشده وبرای خرد كردن 20 دلاری نزد همسایه قصابش می رود وقصاب چهار عدد اسكناس 5 دلاری به او داده و 20 دلاری تقلبی را می گیرد. صاحب كفاشی به مغازه اش بر می گردد وبه خریدار، آن كفش و15 دلار را پس میدهد. پس از مدتی قصاب همراه با FBI به كفاش اطلاع می دهد كه 20 دلاری تقلبی بوده است. بنابراین ، كفش فروش 20 دلاری دیگربه قصاب می دهد و FBI ، 20 دلاری تقلبی را بر می دارد. دراین میان ، صاحب كفاشی چقدر ضرر كرده است ؟

هدف این تحقیق پرداختن به معنی فراشناخت ونقش آن در آموزش حل مسأله ریاضی است. كه با این حال قبل از ورود به بحث اصلی ، جهت درك بهتر این واژه به ارایه تعریف آن می پردازیم. جزء اول این واژه « فرا» است. كه « فرا» به تغییروضعیت یا حالت اشاره می كند ، مانند متابولیسم همچنین ، « فرا» به معنی بالاتر وماوراء است، مانند متابولیسم. همچنین ، « فرا» به معنی بالاتر وماوراء است، مانند متافیزیك ، ومتازبان.

اما جزء دوم این اصطلاح ، یعنی شناخت، « فرایندهای درونی ذهنی یاراه هایی است كه از طریق آنها اطلاعات پردازش می شوند، یعنی راه هایی كه ما به وسیله آن ها، اطلاعات را مورد توجه قرار می دهیم. تشخیص می دهیم وبه رمز در می آوریم ودر حافظه ذخیره می سازیم وهر وقت كه نیاز داشته باشیم آن ها را از حافظه فرا می خوانیم ومورد استفاده قرار می دهیم. به سخن دیگرما از راه فرآیندهای شناختی ، جهان پیرامون خود را می شناسیم واز آن آگاه می شویم وبه آن آگاه می شویم وبه آن پاسخ می دهیم.

شناخت ، به فرآیندهایی اشاره می كند كه افراد به كمك آن ها ، یاد می گیرند، فكرمی كنند وبه یاد می آورند. به طور خلاصه ، شناخت یعنی دانستن وكسب شناخت درباره جهان هستی یعنی دانستن جهان هستی.

فراشناخت چیست ؟

فراشناخت اصطلاحی است كه اولین بار توسط فلاول (1976) در زمینه حافظه به كاربرده شد. فلاول ، فراشناخت را شناخت درباره شناخت می دانست یا به طور كلی، فراشناخت را دانش وكنترل شناخت تعریف كرد واز آن به بعد، متخصصان مختلف از این اصطلاح در حیطه های مختلف مانند هوش مصنوعی، ادراك ، پردازش، اطلاعات یادگیری اجتماعی ، ریاضیات وغیره صحبت به میان آوردند.

با این حال ، به گفته سیف تاریخچه فراشناخت به قبل از فلاول بر می گردد. به گفته او، «نخستین بارهارلو (1949) مفهوم یادگرفتن یادگیری را كه در یك رشته آزمایش با میمون ها انجام داد، مطرح ساخت. دراین آزمایش ها، میمون ها، وادار می شدند تا مسایلی را كه به آن ها داده می شد، حل كنند. یافته جالب هارلو این بود كه هر چه مسایل بیش تری را حل می كردند در حل مسأله تواناتر می شدند. یعنی حیوان ها یاد می گرفتند كه چگونه یاد بگیرند. روان شناسان پیرو رویكرد خبرپردازی در دهه های اخیر، به جای مفهوم یادگرفتن یادگیری هارلو، از اصطلاح فراشناخت استفاده كردند».

فلاول با بررسی نتایج تحقیق رزنیك و گلاسر در مورد فعالیت های حل مسأله كودكان، به مطالعه در مورد ناتوانی دانش آموزان در فرآیند حل مسأله وچگونگی به كاربردن استراتژی مناسب پرداخت وچنین اظهار داشت :

فایل ورد 30 ص